Η μουσική είναι ένα βασικό στοιχείο εκπαίδευσης συνδεδεμένο με την ευφυΐα και τον χαρακτήρα του παιδιού 

Συνέτευξη της Κατερίνας Παπαδάκου στο Schooltime στις 16 Μαϊου 2019

Ευχαριστούμε το Schooltime που μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την μουσική και το μουσικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της musicArte.

 

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη: Συνέντευξη Schooltime

Η ομάδα musicArte κλείνει τον κύκλο των φετινών μουσικό-εκπαιδευτικών εργαστηρίων της στον IANO. Με αφορμή την τελευταία εκδήλωση «Ήλιος, θάλασσα μια ελιά κι ένα χάρτινο φεγγάρι» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 18 Μαΐου 2019 στο IANOS CAFE μιλήσαμε με την Κατερίνα Παπαδάκου που σχεδιάζει και επιμελείται τα προγράμματα της ομάδας.

Ας ξεκινήσουμε μιλώντας μας για την musicArte. Τι είναι αυτή η ομάδα και με τι ασχολείται;

Είναι μια ομάδα μουσικών, παιδαγωγών, καλλιτεχνών και δασκάλων που σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά-μουσικά προγράμματα, μουσικές παραστάσεις, παρουσιάσεις και μουσικά δρώμενα για παιδιά, εφήβους και ενήλικους. Προσφέρει «εμπειρίες πολιτισμού» και δίνει τη δυνατότητα σε όσους παρακολουθούν τα προγράμματα να αποκτήσουν τη δική τους προσωπική σχέση με τον πολιτισμό.

83881632_1519112431571776_54233144880927

Πόσα χρόνια συνεργάζεστε με τον ΙANO;

Φέτος κλείνουμε πέντε χρόνια άψογης, ευγενούς και συνεχούς συνεργασίας με τον ΙANO. Αυτό σημαίνει ότι πέντε χρόνια τα παιδιά έχουν ένα σταθερό ραντεβού μια φορά το μήνα με τη musicArte στον ΙANO. Με κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες μουσικής πράξης (τραγούδι, φωνή, κίνηση, ακρόαση, εκτέλεση, αυτοσχεδιασμό κ.ά.), δημιουργούμε το έδαφος για να καρποφορήσει μια «μουσική», όπως είναι η κλασική, που πέρα από την εποχιακή της αμφίεση είναι συνδεδεμένη με βαθιές ανθρώπινες ανάγκες και αξίες.

Ποια είναι η αξία της κλασικής μουσικής στη ζωή των παιδιών;

Η μουσική γενικά και ειδικότερα η κλασική μουσική που είναι αντικείμενο μας είναι πλούσια και γενναιόδωρη και η προσφορά της στην ανατροφή και στην εκπαίδευση των παιδιών είναι πολύ σημαντική. Βελτιώνει τη προσοχή, οξύνει τη μνήμη, οργανώνει και συγκεντρώνει τη σκέψη και ακόμη μαθαίνει στα παιδιά να εστιάζουν στην επίλυση συγκεκριμένων θεμάτων κάθε φορά. Αναπτύσσει συναισθηματικές και κοινωνικές τάσεις και δεξιότητες και βοηθάει τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους προωθώντας την αυτογνωσία τους.

Τα προγράμματα σας περιλαμβάνουν κυρίως κλασική μουσική. Μπορεί ένα παιδί που δεν ακούει τη μουσική αυτή να παρακολουθήσει το πρόγραμμα;

Το ότι ένας άνθρωπος, ένα παιδί -στη συγκεκριμένη περίπτωση- ακούει κάποιο άλλο είδος μουσικής, δε σημαίνει ότι δε μπορεί να περάσει όμορφα ακούγοντας κάτι διαφορετικό. Τα έργα που επιλέγουμε να γνωρίσουμε στα παιδιά είναι «δημοφιλή έργα» της κλασικής μουσικής. Ειδικά φέτος δημιουργήσαμε ένα καινούργιο κύκλο εργαστηρίων για παιδιά 6-9 ετών, με επιδίωξη να αγκαλιάσουμε και παιδιά, που πιθανά δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με αυτό το είδος. Ο κύκλος αυτών των εργαστηρίων πήγε πολύ καλά και αποκτήσαμε πολλούς νέους φίλους. 

Τέλος, θα θέλαμε να μάθουμε ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το μέλλον;

Να αποκτήσουν τα παιδιά μια παραγωγική μουσική συμπεριφορά και να υπάρξουν περισσότεροι ταλαντούχοι, συνειδητοί ακροατές, με αγάπη για τη μουσική, που επιδιώκουν χαρούμενες μουσικές εμπειρίες. Η μουσική, σαν μέσο και διαδικασία, προσφέρει διέξοδο στις καθημερινές δυσκολίες και βοηθάει το παιδί στον εσωτερικό προσανατολισμό του, έτσι ώστε να αισθάνεται περισσότερο, να αντιλαμβάνεται καλύτερα, να ελπίζει και να ονειρεύεται.